Monday, August 27, 2012

Cambridge Mock Test, living a realistic experience!

Last Saturday, August 25, our students sat the Second Cambridge Mock Test. This experience is absolutely valuable as it prepares the students for the requirements and strict characteristics of these standardized exams. The LA Department tries to replicate the schedule and rules of the real test for it gives a tremendous advantage to our students. On the other hand, the result gives the teachers an accurate feedback related to the students' preparation for the real test in December.

The kids are doing their part, now is time for the parents. THIS FRIDAY, AUGUST 31, AT 5:00 WE WILL HOLD AN INFORMATIONAL OBLIGATORY MEETING FOR ALL THE PARENTS FROM 7TH TO 12TH GRADE. We will deliver important info about the real tests, but also students' preparation and our school's bilingual policy. The registration for the test will be open on that day and will remain so by September 10.

We really hope to count on the presence of all the parents.
El sábado 25 de agosto nuestros alumnos dieron el segundo Mock Test de Cambridge. Esta es una experiencia invaluable ya que los prepara para las estrictas características de estos exámenes. El Departamento de LA trata de replicar la prueba real ya que así le damos a los alumnos una ventaja comparativa. Por otro lado, los resultados nos dan una retrolimentación precisa de la preparación de los alumnos para el test real que darán en Diciembre.

Los alumnos están haciendo su parte y ahora es el turno de los apoderados. EL VIERNES 31 DE AGOSTO A LAS 5:00, LLEVAREMOS ACABO UNA REUNION INFORMATIVA DE CARACTER OBLIGATORIA PARA TODOS LOS APODERADOS DE 7 A 4 MEDIO. En esa ocasión no sólo entregaremos información muy importante sobre los tests, pero también sobre la preparación de los alumnos y sobre la política bilingue de nuestro colegio. Ese día el registro para la prueba estará abierto y se mantendrá así hasta el 10 de septiembre.

Esperamos contar con la presencia de todos los apoderados
¡Gracias por su apoyo!



No comments:

Post a Comment